Corona Didim’de Tüm Sektörleri Vurdu

Corona Didim’de tüm sektörleri vurdu.

Egenin incisi Didim ; özellikle denizi , havası ve fiyatlar açısından uygunluğu ile öne çıkan tatil beldesi. Her yaz mevsimi oldukça kalabalık olan Didim, şu günlerde yine kalabalık. Fakat pandeminin etkisi ile sezon çok geç başladı . Aslında başladı da diyemeyiz , başlamaya çalışıyor. Corona (covid 19) etkisiyle Didim şehir merkezi , Akbük ve çevre siteler neredeyse tümüyle doldu. Dolmasına doldu ancak yine Coronanın etkisiyle sürekli Didim’de kalan vatandaşlarda, tatilcilerde de bir korku bir çekingenlik hakim. Bu çekingenlik tüm sektörlerde etkisini gösteriyor. Kalabalık ortamda sanki bir boşluk, sakinlik göze çarpıyor. Restoranlar, işyerleri ve eğlence merkezleri dahil olmak üzere tüm mekanlar boş ve sıkıntı içinde . İnsanlar sadece yürüyor. Biryerlerde oturmaya , birşeyler içmeye , kuaföre gitmeye veya birşeyler deneyip almaya tereddüt ediyor. Yanlış mı yapıyorlar ? Hayır. Kesinlikle doğru , olması gerekeni yapıyorlar . Fakat buda sosyal hayatın yanı sıra tüm sektörleri vuruyor. Tüm dünya da , Türkiye de ve tatil merkezi olan Didim de tam olarak bunu yaşıyor. Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal misali . İnsanlar kendilerini tamamıyla dışarı atsa, eskisi gibi eğlense, rahat hareket etse , hiçbirşey yokmuş gibi davransa karşısında Corona illeti . Bu nedenle temkinli davranıp kontrollü hareket ettiğinde bir çekingenlik devreye giriyor. Bu olunca da tüm sektörlerde bir durgunluk hakim. Tabiki Coronaya karşı tedbirli davranıp kurallara uyacağız . Fakat bir gerçek var ki hayat devam ediyor. Yememiz, içmemiz, faturalarımızı ödememiz, çocuklarımızın okul hayatı gibi şeyler devam ediyor. İnsanlar ne yapacağını şaşırmış durumda .

Didim’de son yıllarda en çok göze çarpan sektör inşaat emlak da pandemiden etkilendi . Zaten geçen yaz aylarından durgun seyreden emlak inşaat sektörü , Mart ayından sonra pandemi kuralları ve yasakları ile tamamen yavaşladı. Vatandaş seyahat edemedi , memurlar esnek çalışma sistemine geçti , tüm tapu işlemleri internet üzerinden fakat sınırlı olarak devam etmeye başladı . Bu kısıtlı hayat, Corona vakalarında son zamanlarda yaşanan düşüş ve kontrollü hayata geçişlerle yumuşamaya başlayınca Didimde satılık yazlıklar ve genel olarak Didim emlak inşaat sektörü azda olsa hareketlenmeye başladı. Son açıklanan ekonomik tedbirler içinde yer alan özellikle konut olmak üzere bir çok alandaki kredi faiz oranlarının düşmesi , Didimde satılık yazlıklar ve Didim emlak inşaat sektörünü daha hareketli hale getirdi. Bu günlerde belirli ölçüde yaşanan hareketlilik ne zamana kadar ve nasıl devam eder merak edilen konular arasında.

Tek bir sektörün veya birkaç sektörün hareketlenmesi , ekonomik hayatın özelliklede Didim gibi küçük şehirlerdeki ekonomik hayatın tamamıyla ayağa kalkmasını sağlamasada bir beklenti içine girilmesini kolaylaştırıyor.

Tüm insanlık gibi Didim halkı ve esnafı Corona belasından etkilinmiş durumda. Tüm sektörler bekleyiş içinde . Tatilciler çekingen . Pandeminin seyri, önümüzdeki günlerin nasıl geçeceği hakkında oldukça etkili olacağı kesin . İnsanların kurallara uyma oranı , aşının bulunma tarihi sosyal hayatı etkilediği kadar , Didim halkını ve ticari sektörleride yakından ilgilendiriyor. Her zaman olduğu gibi ileriye umutla bakmalı, fakat bazen yaşanacaklar bizlerin dışında , müdahale edemediğimiz şekilde gelişiyor.

Sağlıklı günlerin gelmesi dileğiyle.